tisdag 21 augusti 2012

Höstmys och sommarminnen

Nya påsar i Lilla Loppan



Byte av avloppsrör
Idag är det höst på riktigt. Som vanligt så har jag ingen aning vart sommaren tog vägen. Det är tur att man har en telefon som är fulladdad med sommarminnen. Trots några fina stranddagar och jordgubbar med glass tror jag nog vår familj mest minns den här sommaren som den vi renoverade källaren. För Lilla Loppans del har det inte kanske varit så bra med renovering. Vi var tvungna att ha stängt av helt praktiska orsaker så som omöjligt att komma fram till dörren. Men man verkar vänja sig vid allting. Våra vänner har kanske inte ändå vant sig att vi springer och duschar hos dem fortfarande... Badrummet börjar nu likna ett badrum. Så nästa månad får vi kanske bjuda in alla som varit vänliga och hjälpt oss med ett och annat i sommar, på en riktig spa upplevelse. Jag tror ingen i min vänkrets har missat att vi renoverar. Alla tillfällen jag haft har jag nog ljudligt knorrat om vår avsaknad av dusch. Om man ser något positivt med det hela så har det
     blivit en hel del besök till gymet pÃ¥ senare tid.... det gÃ¥r alltid bra att duscha där efter träning.

Släktkalas
Zhu-zhu pets tårta













3-Ã¥rs kalas
Det brukar ju bli ett och annat kalas pÃ¥ sommaren sÃ¥ lite tÃ¥rtor har jag hunnit med ocksÃ¥. De har ju tagit sin tid, men är alltid lika avslappnade att hÃ¥lla pÃ¥ med. 

Fast en stor del av sommaren var rätt kall och regnade bort så känns det helt ok med höst nu. Nu har jag tid igen att vara i Lilla Loppan och för den som vill komma och hälsa på hit så kan man köra in på gården igen. Barnen kom just in med iskalla händer till butiken och jag konstaterade att det är ganska skönt i värmen av mina nyckelpigslampor. Förra veckan besökte jag FORMEX i Stockholm som är en inredningsmässa. Nya spännande saker är snart på kommande till butiken. För att få plats för allt så har jag ganska bra rea på det som finns kvar från sommaren.

Efter en lite annorlunda sommar ser jag framemot en höst där jag kan tassa ner på kvällarna till Lilla Loppan och sitta i lugn och ro med alla barnkläder när barnen somnat och kanske komma på nya idéer för Lilla Loppan. När Loppan är öppen har jag fått två nya ivriga försäljare Matilda 5 år och Frida 3 år som har mycket bestämda åsikter om vad som ser bra ut och inte. Vi är nödvändigtvis inte av samma åsikt jag och de nya försäljarna...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar